9 באוגוסט 2016
דור

טריילר עצום לפוקימון שמש וירח! צורות אלולה, מתקפות z, פוקימונים חדשים ועוד!

אז שלום לכם! בעיכוב קל, אנחנו סוף סוף יכולים לדווח לכם על טריילר עצום שפורסם על ידי חברת הפוקימון ב1 לאוגוסט. את הטריילר ניתן לחלק ל 5 חלקים עיקריים – ועל כל אחד מהם יפורט נרחבות בהמשך העדכון.

1. פוקימונים ישנים חוזרים בצורת אלולה!
המשחקים פוקימון שמש וירח ממשיכים להוסיף פונקציות וסוגי פוקימונים חדשים למשחקים, והפעם – צורות אלולה! צורות אלולה הן צורות חדשות של פוקימונים ידועים, אשר התרגלו לאקלימים שונים במחוז אלולה ועקב כך השתנו. בטריילר זה נחשפו חמישה פוקימונים שלהם צורות אלולה:

1 – אקסגיוטור צורת אלולה

סוגים – עשב/דרקון.

הפוקימון הראשון בצורת אלולה בו אנו נתקלים הוא אקסגיוטור. ההבדלים העיקריים בו :
– סוגו המשני שונה מעל-חושי לדרקון.
– יכולתו שונתה מכלורופיל/קצירה (Chlorophyll/Harvest) לסריקה (Frisk), יכולת אשר מאפשרת לסרוק מהו החפץ שמחזיק הפוקימון היריב (אם הוא מחזיק) בתחילת הקרב.
– גופו, במיוחד צווארו, נהיה ארוך וגדול יותר וצומח לו עוד אגוז קוקוס יחד עם זנב.
ע"פ האתר הרשמי של המשחקים, אקסגיוטור הגיע למחוז אלולה, ועקב כמות השמש הרבה הקורנת במחוז, הוא צמח וגדל.

2+3 – וולפיקס וניינטיילס צורת אלולה

סוגים –

וולפיקס – קרח.
ניינטיילס – קרח/פיה.
לאחר אקסגיוטור, אנו מגלים שגם לוולפיקס ולניינטיילס יש צורות אלולה, בהן ההבדל הוא יותר משמעותי – הם הפכו לגרסה שלגית וקפואה של עצמם! ההבדלים העיקריים בהם:
– וולפיקס הופך לסוג קרח מסוג אש.
– ניינטיילס הופך מסוג אש לסוגי קרח ופיה, שילוב שעוד לא נראה כמותו.
– שניהם הופכים ללבנים-תכולים, בצבעי שלג וקרח.
– היכולות של שתיהן משתנות מהבזק אש/יובש (Flash Fire/Drought) למעטה שלג (Snow Cloak), יכולת אשר מגבירה את הדיוק של הפוקימון במהלך סופת שלגים.
וולפיקס הגיע עם בני האדם לאלולה אך עבר לפסגות המושלגות על מנת להתרחק מאזורי המחיה של פוקימונים אחרים, מה שגרם לו בסופו של דבר להפוך לכזה.
ניינטיילס צורת אלולה חי על פסגת הר מושלגת שנחשבת לקדושה באלולה. האנשים המקומיים מתייחסים אליו עם כבוד.

4+5 – סנדשרו וסנדסלש צורת אלולה

 

סוגים – קרח/מתכת לשניהם.

לסיום קטע זה, אנו נתקלים בסנדשרו וסנדסלש בצורת האלולה שלהם – גם הם קפואים במיוחד! ההבדלים העיקריים בין צורת המקור לביניהם:
-סוג האדמה של שניהם השתנה לסוגי קרח ומתכת.
– היכולות שלהם השתנו מצעיף חול/בהלת חול (Sand Veil/Sand Rush) למעטה שלג (Snow Cloak), יכולת אשר מגבירה את הדיוק של הפוקימון במהלך סופת שלגים.
סנדשרו התיישב באזור המדברי של אלולה, אך עקב נוכחות מוגברת של הרי געש פעילים באזור, הסנדשרו של מחוז אלולה נסוגו להרים הגבוהים והמושלגים, מה שגרם להם לשנות את צורתם.
כשהסנדסלש בצורת אלולה חש באויבים, הוא מסווה עצמו בשלג כך שרק קוציו מציצים החוצה ממנו, על מנת להגן על עצמו ובתקווה לפגוע בטורפיו.

2. הרבה פוקימונים חדשים ומיוחדים!
לאחר ההצגה לצורות אלולה, אנו נחשפים לקבוצה של שישה פוקימונים חדשים לגמרי, אשר יפורטו כאן על פי סדר הופעתם :

1 – אוריקוריו (Oricorio)

סוגים – אש/מעופף (צורת באילה), חשמל/מעופף (צורת פום-פום), על חושי/מעופף (צורת פא'ו), רוח/מעופף (צורת סנסו)

הפוקימון הראשון החדש שנחשף הוא בעצם ארבעה פוקימונים – אוריקוריו, אשר לו צורה מיוחדת עבור כל אי במחוז אלולה.

היכולת המשותפת לכל צורותיו של אוריקוריו היא יכולת חדשה – רקדן (Dancer). בשימוש ביכולת הרקדן, אוריקוריו יכול 'להעתיק' מתקפות בסגנון ריקוד (Quiver Dance, Dragon Dance, Teeter Dance…) ואת השפעתן, כל עוד היריב משתמש בהן.

בנוסף, לאוריקוריו מתקפה מיוחדת בשם 'ריקוד גילוי' (Revelation Dance), אשר משנה את סוגה לפי הצורה של אוריקוריו – סוג אש בצורת הבאילה, סוג חשמל בצורת הפום-פום, סוג על-חושי בצורת הפא'ו וסוג רוח בצורת הסנסו.

2 – מיניור (Minior)

סוגים – אבן/מעופף

הפוקימון השני החדש שנחשף בטריילר הינו מיניור. הוא פוקימון מטאור מהסוגים אבן ומעופף, ולו היכולת החדשה 'מגינים מורדים' (Shields Down) אשר גורמת לכך שכשנקודות החיים (HP) של מיניור יורדות מתחת לחצי, הוא 'נשבר', מחליף את צורתו לצורת הליבה, הצבעונית והמוגנת פחות, אשר יותר מותאמת להתקפה. צבעו של הליבה של מיניור יכול להשתנות, והוא תלוי בסוג של הפסולת שגופו סופג:

 

3 – גאמשוס (Gumshoos)

סוג – נורמל
הפוקימון השלישי שנחשף בטריילר הינו גאמשוס, הצורה המפותחת של יאנגוס, הנחשף לפני כמה חודשים. גאמשוס הוא פוקימון מסוג נורמל טהור, וגם הוא מוגדר כפוקימון המארב. הוא חולק עם יאנגוס את שתי יכולותיו, לסת חזקה ומארב (Strong Jaw & Stakeout).

 

4+5 – פומאנטיס ולוראנטיס (Fomantis & Lurantis)

סוג – עשב לשניהם
לאחר גאמשוס נחשפו פוקימון עשב חדש וההתפתחות שלו – פומאנטיס ולוראנטיס. ככל הנראה שניהם מבוססים על גמלי שלמה. פומאנטיס הוא יצור לילי, והוא ישן ומבצע פוטוסינתזה במהלך היום ונע בלילה, בחיפוש אחר מקום חדש לנוח בו. פומאנטיס זקוק לאנרגית השמש כדי לגדול, לצמוח ולהתחזק.
לוראנטיס מושך את הטרף שלו אליו עם מראהו וריחותיו – ואז מנטרל אותו. היכולת של שניהם היא 'שמירת עלה' (Leaf Guard), שמונעת מהם להיפגע ממצבי סטטוס בזמן מזג אוויר של שמש חזקה. בנוסף, לוראנטיס יודע מתקפה חדשה בשם 'להב סולרי' (Solar Blade), שמתפקדת בדומה לקרן סולרית, רק עם סיווג פיסי ולא מיוחד.

6 – מאדבריי (Mudbray)

סוג – אדמה
הפוקימון החדש השישי והאחרון שנחשף היום הינו מאדבריי, אשר מתפתח למאדסדייל אותו אנו כבר מכירים. הוא מסווג כפוקימון החמור וחולק את אותם יכולות עם מאדסדייל, 'קצב פנימי' ו'סיבולת' (Own Tempo & Stamina). מאדבריי ניצוד בכל העולם, ויש האומרים כי כיום ניתן למצוא אותו רק באלולה.

3. פוקי-רייד : התחליף לHM?

בנוסף, נחשפה פונקציה חדשנית שתופיע במשחקים : פוקי-רייד (Poke-Ride). באמצעות פונקציה זו, המאמן יכול לקרוא לפוקימון מסוים כדי להיעזר בו לנוע למקומות אליהם הוא לא היה יכול לנוע בכוחותיו שלו. מאפיין זה הוא חלק מהמסורת של מחוז אלולה, בה בני אדם ופוקימונים לא מפסיקים לעזור האחד לשני. נצפו סוגים שונים של פוקימונים עליהם ניתן לרכב בעלי יכולות אחרות, ובהם –

לאפראס – שיט במקוות מים.

שארפידו – שיט מהיר במקוות מים, קפיצות על פני המים, שבירת סלעים.

מאדסדייל – הליכה על משטח סלעי במיוחד.

צ'אריזארד – תעופה בשמיים.

סטאוטלנד – הליכה על פני הקרקע, והוא יכול גם להשתמש בחוש הריח שלו כדי למצוא חפצים נסתרים.

טאורוס – הליכה על פני הקרקע, יכול להסתער ולשבור מחסומים.

בהתחשב ביכולות השונות של הפוקי-רייד, עולה השאלה האם פונקציה זו תחליף, לאחר שבעה דורות, את שיטת הדילוג על פני מחסומים הידועה בפוקימון, מתקפות HM, אשר לכולן שימוש הם בשדה הקרב והן בשדה התנועה במשחק. לאחרונה ניתן לראות צמצום בכמות הHM בכל דור, מה שיכול להוביל בעתיד להיפטרות מוחלטת מהם, ואולי החלפה זו תקרה כבר בשמש/ירח, מכיוון שהפוקי-רייד נראה כפונקציה ראויה להחלפת סט מתקפות הHM.

4. מהלך המשחק

החל מהדור הראשון ועד היום, לכל משחק פוקימון היתה תבנית קבועה – אתה מאמן פוקימונים אשר מסיבה כלשהי יוצא למסע במחוז בהוראת הפרופסור. בדרך, הדמות נלחמת בצוות של קרימינלים אשר עלילתם לרוב מתקשרת לאגדי שמופיע על כריכת המשחק, וכן המאמן משתתף באתגר ליגת הפוקימונים, בו הוא מנצח 8 מכוני לחימה המפוזרים במחוז על מנת להגיע למבחן האולטימטיבי – ליגת הפוקימונים, המכילה 4 חברי רביעייה עילית ואלוף אחד, אשר משמש כאתגר ה'סופי' למשחק וכסוף העלילה, ואחרי הניצחון מולו מופיעים הקרדיטים של המשחק ובעצם מתחיל חלק אשר נקרא הפוסט-גיים, אשר מכיל לרוב עלילה קצרה שלאחריה כל אשר נותר הוא לחקור את העולם ולתפוס את כולם.

המידע החדש מהטריילר מעלה בסימן שאלה את קיום התבנית הזו גם במשחקים שמש וירח.

בטריילר מוצגת מכניקה חדשה בשם "אתגר האיים" (The Island Challenge) – אשר מסתמן כמי שיחליף את ליגת הפוקימונים במשחקים. באתגר האיים השחקן מטייל בין איי מחוז אלולה, ועובר מבחנים (Trials) – אשר בראש כל אחד מהם עומד קפטן מבחן (Trial Captain) אשר מתמחה בסוג מסוים של פוקימונים. לעומת קרבות מכון, אשר כולם הם קרבות פוקימונים, המבחנים בוחנים מאפיינים שונים והם שונים מקרבות מכון – הם יכולים להיות חיפוש של חפץ מסוים, מעין אתגר זיכרון, ועוד.

כרגע ידועים ארבע קפטני מבחנים –

1 – מאלוו (Mallow)

סוג התמחות – עשב
מיקום מבחן – ג'ונגל שופע באי אקאלה
קפטן מאלוו היא מומחית לפוקימוני עשב. היא אוהבת לבשל, אף נראה כי לעתים טעמה בבישול מסוים מאוד…
בסוף המבחן של מאלוו, קרב הטוטם (עליו יפורט בהמשך) הוא מול לוראנטיס.

2 – לאנה (Lana)

סוג התמחות – מים
קפטן לאנה היא מומחית לפוקימוני מים. היא מסורה למשפחתה והיא אחות גדולה אמינה ששומרת על אחיותיה הצעירות.

3 – סופוקלס (Sophocles)

סוג התמחות – חשמל
קפטן סופוקלס מתמחה בפוקימוני חשמל. בנוסף, הוא טוב מאוד עם מכניקות והמציא מגוון מכונות.

4 – קיאווה (Kiawe)

סוג התמחות – אש
קפטן קיאווה מתמחה בפוקימוני אש. יחד עם המארווק שלו, הוא לומד את הריקודים המסורתיים שעברו בין הדורות במחוז אלולה.

בסוף כל מבחן ישנו קרב מול פוקימון טוטם – מעין קרב בוס קטן, מול פוקימון חזק יותר וגדול יותר משאר הפוקימונים בזן שלו. בנוסף, הוא יכול לזמן פוקימונים נוספים שיעזרו לו להילחם:

ככל הנראה, ישנם עוד פוקימונים מלבד פוקימוני טוטם שיכולים לקרוא לסיוע, אך עוד לא ידוע מי הם.

לאחר שהשחקן מסיים את כל המבחנים באותו אי, המבחן האחרון על האי נקרא 'מבחן גדול' (Grand Trial), והוא קרב פוקמונים בין השחקן לקאהונה, אשר הוא המנהיג של אותו אי. אם השחקן מנצח את הקאהונה בקרב, הוא יוכר באופן רשמי כאחד אשר סיים את כל האתגרים באי והוא יוכל להמשיך לאי הבא.

נכון להיום, ידוע רק הקאהונה של האי הראשון – האי מלהמלה.

הקאהונה של האי מלהמלה הוא האלא:

5. מהלכי Z – דרך חדשה ומהפכנית להילחם

לסיום הטריילר, הוצגה עוד מכניקה חדשה, המתקשרת לצמידים המסתוריים שעל ידי השחקנים – מהלכי הZ :

מהלכי Z הם מהלכים רבי עוצמה אשר ניתן להשתמש בהם רק פעם אחת בכל קרב. כאשר מטרותיהם של המאמן והפוקימון מתקשרות האחת לשנייה, ושניהם משחריים את כל כוחם יחדיו – התוצאה היא הכוח ההרסני של מהלך Z! כל הפוקימונים יכולים להשתמש במהלכי Z.

ישנם שני רכיבים חיוניים לקיום הקשר בין המאמן לפוקימון הדרוש לשימוש במהלך Z – טבעת Z וגביש Z:

טבעת הZ מתלבשת על זרועו של המאמן, וגבישי הZ מתלבשים עליה. אם הפוקימון מחזיק את אותו סוג של גביש Z, השניים יכולים לתקשר האחד עם השני. במחוז אלולה נמצאו גבישים אשר מתקשרים לכל סוג פוקימון.

ישנם שני תנאים לשימוש במהלך Z – הפוקימון חייב לדעת מתקפה מהסוג של גביש הZ והוא חייב להחזיק את הגביש המתאים. כנעשה שימוש במתקפות אלו במהלך הקרב, האנימציה שלהן ממלאת את כל מסך הקרב, יוצרת אפקט עוצמתי במיוחד!

כרגע ידועים ארבעה מהלכי Z – לסוגים חשמל, עשב, אש ומים:

1 – חורבן גיגהוולט (Gigavolt Havoc)
סוג – חשמל

2 – אבדון לבלוב (Bloom Doom)
סוג – עשב

3 – אוברדרייב תופת (Inferno Overdrive)
סוג – אש

4 – מערבולת הידרו (Hydro Vortex)
סוג – מים

עם חשיפתם של מהלכי הZ, עולה שאלת התפתחויות המגה – עם צורות האלולה שמשמשות כחידושים לפוקימונים ישנים בדומה להתפתחויות מגה, ועם טבעת הZ שנראה כי מחליפה את טבעת המגה, השאלה האם התפתחויות מגה ימשיכו למשחק, שמצד אחד נראית ברורה מאליה – אך מצד שני לא ברור האם הפונקציה תופיע גם בפוקימון שמש וירח.

ועם מהלכי הZ נגמר הטריילר הארוך ביותר עד כה (קצת מעל 5 דקות), אשר חשף הרבה מאוד פרטים ששינו את כל מה שידענו על המשחקים עד כה. נתראה בעוד כ-3 ימים, כאשר ביפן ייצא הגיליון הבא של קורוקורו, בו אמורים להיחשף לא מעט פרטים חדשים על פוקימון שמש וירח.

עד הפעם הבאה!

search